Już 15 tysięcy punktów sprzedaży prasy, obsługiwanych przez Kolportera korzysta z systemu elektronicznej wymiany danych EDI. Zdaniem przedstawicieli spółki w ostatnim okresie znacząco rośnie zainteresowanie tym rozwiązaniem w grupie małych punktów handlowych.
System
EDI, umożliwiający elektroniczną wymianę danych handlowych z klientami,
z powodzeniem stosowany jest przez Kolportera od 2005 roku. O ile na
początku z EDI korzystały współpracujące ze spółką sieci handlowe,
obecnie dużą grupę stanowią także klienci indywidualni, sprzedający
prasę w swoich sklepach. Z elektronicznej wymiany dokumentów korzysta
ponad 15 tys. punktów sprzedaży prasy obsługiwanych przez Kolportera.
–
Przed kilku laty wielu indywidualnych sprzedawców prasy nie miało
odpowiedniego oprogramowania komputerowego, które jest konieczne do
wymiany EDI – mówi Bogusław Morański, dyrektor Pionu Sieci Sprzedaży w
Kolporterze. – Dzisiaj jest inaczej – obie strony dysponują odpowiednimi
narzędziami, tzn. systemem sprzedaży i sprzętem, pozwalającymi na
przesyłanie elektronicznych danych, co jest warunkiem koniecznym, by
nastąpiła pełna integracja. Ale to nie jedyna przyczyna większego
zainteresowania EDI. Właściciele sklepów, do których Kolporter dostarcza
prasę, dostrzegają coraz więcej zalet z związanych z wdrożeniem tej
wymiany w codziennej współpracy.
Za pośrednictwem
Elektronicznej Wymiany Danych EDI na wskazany adres mailowy lub serwer
FTP codziennie wysyłane są najważniejsze z punktu widzenia sprzedawców
dokumenty: dowody dostawy i zwrotu prasy, protokoły rozliczeniowe,
inwentaryzacyjne, faktury i faktury korygujące.
W przypadku
korzystania z dokumentów standardowych (papierowych), na przyjęcie do
systemu kilkudziesięciu tytułów prasowych do sklepu sprzedawca musi
poświęcić około 40 minut, tyle czasu zajmuje mu bowiem wypełnienie
dokumentacji. Jeśli jednak ma w swoim punkcie sprzedaży uruchomioną
usługę EDI, cała operacja trwa nieco ponad minutę – różnica w czasie
więc jest ogromna.
– Tych zalet jest dużo więcej. Klient
otrzymuje z wyprzedzeniem informację o wielkości dostawy przed jej
fizycznym otrzymaniem, możemy wspólnie rozwijać sprzedaż w punkcie
dzięki informacji o sprzedaży dziennej prasy, lub otrzymując informację o
aktualnych stanach magazynowych danego tytułu w danym dniu w punkcie
sprzedaży. Sądzę jednak, że to kwestia czasu, by w naszych rozliczeniach
z klientami zdecydowana większość dokumentów papierowych została
zastąpiona plikami elektronicznymi – to jest pod każdym względem
korzystne dla obu stron – podkreśla Bogusław Morański.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET