Nowe produkty, nowe formaty i nowe możliwości promocyjne dla dostawców – to trzy główne filary, na których Kolporter planuje oprzeć rozwój swojej sieci saloników i salonów prasowych.
–
Strategia rozwoju naszej sieci, którą przyjęliśmy na najbliższy rok,
zakłada koncentrację na tych właśnie obszarach: rozwój oferty
produktowej, rozwój nowych formatów i działania promocyjne, podnoszące
wartość koszyka zakupowego – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy
Kolportera. – Będziemy starali się jednak działać nie tylko
prosprzedażowo, ale także pokazywać klientom jak bardzo zmieniły się
nasze punkty.
Saloniki prasowe mają już za sobą ponad
20-letnią historię. Kolporter jako pierwsza w Polsce firma rozpoczął
uruchamianie tych punktów, które były alternatywą dla tradycyjnych
kiosków. Przez wiele lat kojarzone głównie z typowo „kioskowym”
asortymentem (prasa i papierosy), w ostatnim okresie przeszły sporą
ewolucję.
– Dzięki stałemu rozwojowi oferty zmieniamy nasze
saloniki w multifunkcyjne punkty handlowo-usługowe, dostosowane do
rosnących wymagań klientów. Jeszcze kilka lat temu oprócz prasy i
tradycyjnych produktów FMCG mieliśmy tylko dwie usługi: Lotto i płatność
rachunków. Tę sytuację zmienił rok 2013. Dziś śmiało możemy powiedzieć,
że był to rok przełomowy dla naszej sieci. Tradycyjną ofertę zaczęliśmy
rozbudowywać miedzy innym o doładowania Paysafecard, karty podarunkowe,
doładowania do gier, e-papierosy, bilety na imprezy sportowe, a w tym
roku także o bilety podróżne. Na efekty nie musieliśmy długo czekać.
Według ostatnich szacunków na koniec roku 2016 wartość obrotu
wygenerowanego na nowych kategoriach wyniesie ponad 35 mln zł. To
pokazuje, że ten kierunek rozwoju jest dla nas atrakcyjny – mówi Robert
Szczepaniak, dyrektor marketingu Kolportera.
Spółka zapowiada, że w
2017 r. wprowadzi do oferty nowe produkty i usługi, ale także będzie
kontynuować rozwój nowych formatów punktu sprzedaży. Chodzi przede
wszystkim o salony prasowe ze strefą bistro Top Presso, które Kolporter
zaczął uruchamiać pod koniec 2015 r.
– Dziś mamy już 13 tego
typu punktów w całym kraju. Format salonu ze strefą bistro zdecydowanie
się sprawdził, będziemy więc na pewno nadal go rozwijać. Nie wykluczamy
również uruchomienia nowych stref produktowych, analizujemy obecnie
kilka tego typu koncepcji. Na pewno utrzymamy zasadę elastyczności w
dopasowaniu naszego punktu do danej lokalizacji – pojawią się więc
kolejne wyspy i boxy, o zróżnicowanej wielkości – wyjaśnia Dariusz
Materek.
Dostawcom Kolporter chce natomiast zaproponować nowe
rozwiązania promocyjne, które pozwolę na podniesienie skuteczności
sprzedaży ich produktów w sieci saloników i salonów prasowych.
–
Oprócz nowych nośników promocyjnych chcemy zaproponować dostawcą m. in.
działania samplingowe. Z uwagi na skalę i specyfikę naszej sieci są one
wyjątkowo skutecznym narzędziem, budującym jednocześnie sprzedaż i
znajomość marki – mówi Piotr Lech, menadżer ds. promocji w Kolporterze.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET